چاپ        ارسال به دوست

ترکیه و عربستان رقبای ایران در بازارمحصولات شوینده و پاک کننده

حمید شیرخدایی در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه از بازرگان و تجار کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و کشورهای آسیایه میانه برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است تصریح کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی تولید کنندگان، شناسایی نقاط ضعف، قوت و معرفی تولید کنندگان این حوزه به بازارها و کشورهای هدف است.
وی با اشاره به استقبال شرکت های مختلف ایرانی از برگزار ی نمایشگاه افزود: قرار است این نمایشگاه در برج میلاد گشایش یابد که برهمین اساس سه سالن برای حضور شرکت ها پیش بینی شد، اما برخی از شرکت ها به دلایل مختلف از حضور در نمایشگاه انصراف دادند.
شیر خدایی یادآور شد: بروکراسی اداری، دپو شدن اجناس در گمرک و عدم تامین مواد اولیه برخی از شرکت های داخلی، و اغتشاشات اخیر سبب شده تا برخی شرکت ها مانند گلرنگ و پاکسان که برند های بزرگ و مطرحی در کشور هستند و یا برخی شرکت های کوچکتر از حضور در نمایشگاه خود داری کرده و یا انصراف دهند. درد بروکسراسی اداری است.
مسئول اجرایی نمایشگاه مواد شویند، پاک کننده،بهداشتی، سلولوزی و صنایع وابسته افزود: تلاش ما این است که در هر سال یکبار شاهد برگزاری این نمایشگاه با حضور برند ها و تولید کنندگان داخلی باشیم.
شیر خدایی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه توجه به رونق تولید، انتقال تجریبات فعالان این حوزه و مدیریت کسب است، گفت:سعی شده تا در این نمایشگاه مسئولانی از وزارت صمت، نمایندگان مجلس، وزارت خانه ها، کلینک ها و آموزشگاه ها حضور یابند.
وی با بیان اینکه برخی از شرکت ها در حوزه تامین قطعات مورد نیاز دستگاه ها با مشکلات مختلفی روبه رو هستند، عنوان کرد: حضور بازرگان خارجی در این نمایشگاه باعث می شود تا تولید کننده داخلی بتواند از طریق این افراد در زمینه تامین قطعات مورد نیاز تحریم ها دور بزند و مشکلات خود را حل کند.
شیر خدایی با بیان اینکه ما در حوزه لوازم آرایشی به شدن وابسته هستیم، ادامه داد: در این حوزه شرکت ها و کارخانه های خوبی داریم اما هرکدام مشکلاتی دارد و خطوط تولید برخی نیز هنوز راه نیافتاده است.
وی یکی از مشکلات صنعت مواد شوینده، بهداشتی و پاک کننده را در حوزه بسته بندی دانست و افزود: تکنیک بسته بندی باید در ایران هدفمند شود و شرکت ها باید با استفاده از بسته مناسب در حوزه جذب مشتری و عرضه محصول با کیفیت مناسب قدم بردارند.
شیر خدایی بروکسرای موجود اداری را سد راهی برای صادرکنندگان محصولات شوینده دانست و افزود: این مشکلات به قدری زیاد است که فرد از صادرات محصول منصرف می شود.
وی با تاکید براینکه امروز رقیب اصلی ما در حوزه صادرات محصولات شوینده کشور ترکیه و عربستان سعودی است، عنوان کرد: شرکت های مواد شوینده با تشکیل یک کنسرسیوم و پوشش نقاط ضعف موجود می توانند در این عرصه فعالیت کنند.
شیرخدایی با تاکید بر کیفیت بالای محصولات ایرانی یادآورشد: محصولات داخلی ما ارگانیک است و مصرف کننده می تواند به آن اعتماد کند اما شما هیچوقت نمی دانید در محصولات خارجی از چه موادی استفاده می شود و به طور کلی باید گفت هر لاکچری بودن هر محصولی دلیل بر استاندارد بودن آن نیست.

*لینک منبع خبر:


٢٠:١٣ - 1398/10/09    /    شماره : ٥٦    /    تعداد نمایش : ١٠



خروج




اطلاعات تماس

  • آدرس: تهران، بزرگراه چمران، محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، سالن 37

  • تلفن ثابت: 02122662716-02122657027
    فکس 02122657027

  • تلفن همراه: 09122499976
    09124430525 مشاور امورنمایشگاه

  • ایمیل: azarghorfe@gmail.com

آمار بازدید

  • بازدید این صفحه : 123

  • بازدید امروز : 40

  • کل بازدید : 19080

  • بازدیدکنندگان آنلاين : 1